dilluns, 14 de setembre del 2009

L’ESTACIÓ NÀUTICA CONSOLIDA EL SEU MODEL AMB ÈXIT

L'Estació Nàutica Sant Carles de la Ràpita - Delta de l'Ebre s’ha consolidat aquest estiu com a nou punt de referència del turisme a les nostres terres. El seu model de comercialització ha començat a donar fruits i, un cop passada la temporada alta, és moment de fer balanç dels seus primers passos de vida. Només han passat sis mesos des de l’aprovació del Pla d’Acció de l’entitat, que va començar la seva activitat amb un considerable nombre d’accions i projectes; avui l’Estació Nàutica és ja tot un referent al territori i a la pròpia Associació Espanyola d’Estacions Nàutiques.

Des de l’inici de l’activitat de l’Estació Nàutica, han estat moltes les accions de promoció realitzades (fam-trips, press-trips, jornades de portes obertes, fires, edició de material gràfic, etc.). Però sens dubte la principal acció ha estat el nou web de l’Estació Nàutica: www.enlarapita.com. Aquest web aglutina tota l’oferta dels socis de l’Estació Nàutica, amb centenars de productes turístics i la informació de totes les empreses i col·lectius que formen aquesta nova entitat de referència en el turisme de les Terres de l’Ebre. Cal destacar que el portal permet la reserva dels serveis i facilita així que es puguin vendre de forma conjunta els diferents productes turístics de Sant Carles de la Ràpita. Amb un disseny funcional i ben estructurat, el web mostra la gran oferta de recursos i serveis de la zona. Tot tipus d’activitats, allotjament, restauració i serveis… D’aquesta manera es facilita al visitant un servei integral per la seva estada. El web, durant el mes d’agost i fins els primers dies de setembre, ha obtingut 6.850 pàgines vistes. Un nombre més que positiu si tenim en compte el seu curt temps de vida. L’acolliment ha estat molt interessant, ja que des dels primers dies s’han realitzat i s’hi realitzen reserves per part de visitants potencials d’arreu de l’Estat. Aquestes reserves se sumen a la considerable quantitat de reserves realitzades a través d’Atrapalo, on l’Estació Nàutica hi té un lloc destacat a l’apartat d’activitats. Cal destacar que la nostra Estació Nàutica ha estat líder en vendes a Atrápalo aquest estiu, per sobre de la resta d’Estacions Nàutiques de l’Estat.

D’altra banda, la innovadora Campanya Web 2.0 iniciada per l’EN ha tingut un considerable ressò. Aquesta campanya, que ha consistit en la posada en marxa de forma conjunta i coordinada de les eines de la web social conegudes com “web 2.0”, es fa present en el Bloc de l’EN, l’èxit dels contactes al Facebook (l’EN amb més contactes, amb 700 amics), o bé la posada en marxa d’un canal de vídeos a Youtube, entre moltes altres; com l’ús de Twitter per la promoció d’ofertes, les presentacions a Slideshare, o bé les galeries fotogràfiques de Picasa, entre altres. Totes aquestes eines s’integren dintre la web www.enlarapita.com i han permès obtenir nous canals de venda i promoció, essent de gran ajuda per posicionar-nos als principals buscadors d’internet. L’Associació Espanyola d’Estacions Nàutiques s’ha fet ressò de la iniciativa, que serà destacada en un article del butlletí d’àmbit estatal de les Estacions Nàutiques i que es presentarà en una ponència en el marc de l’Assamblea General d’Estacions Nàutiques, que tindrà lloc a Almeria el proper 9 d’octubre.

La presència en nous portals no acaba en el portal propi, sinó també als portals www.estacionesnauticas.info i www.disfrutaelmar.com, ambdós d’àmbit estatal. D’aquesta manera els productes turístics de l’EN amplien la seva presència i difusió, fet que es tradueix en un increment de les peticions d’informació i reserves turístiques. En aquest sentit, destaquen les reserves de passejos en veler, kitesurf, bicicleta, quads i restaurants. També desperten un gran interès el lloguer d’embarcacions i els hotels, entre altres.

Tot i que les noves tecnologies han marcat les accions d’aquests dos últims mesos, no s’han deixat de banda les campanyes en altres mitjans de comunicació. És el cas de l’esponsorització de programes de ràdio. Els dies 21 d’agost, 3 i 4 de setembre s’ha patrocinat el programa Fricandó Matiner, de Rac105. Aquest és el programa matinal líder d’audiència a Catalunya, amb 134.000 oïents. El programa, Premi Ciutat de Barcelona, ha permès donar a conèixer la Ràpita i la seva oferta a un públic actual, urbà i molt actiu socialment, amb una edat òptima pel consum, ja que el 63% dels oients són menors de 45 anys, essent el 89% de classe alta, mitja alta o mitjana. Podeu escoltar els àudios del programa a la pàgina www.enlarapita.podomatic.com.

Pel que fa a les properes accions de l’EN, destaca el conveni aconseguit amb l’operador TUI, un dels principals operadors turístics d’Europa. Tal i com es va fer per Atrapalo, Ociotur o Isango, s’han pactat condicions molt favorables per tal que les nostres empreses puguin obrir-se a nous mercats i vendre els seus productes en els principals canals de distribució de la indústria turística. També es realitzaran nous viatges de premsa per mitjans nacionals i internacionals, s’editarà nou material gràfic de gran difusió i, aprofitant l’arribada de la temporada baixa, es farà especial èmfasi en l’assistència a la millora de la qualitat, la formació dels empresaris i la creació de nous productes. També es preveu una important promoció en col·laboració amb l’Oficina de Turisme al Palau Robert de Barcelona, a principis d’octubre.

Per tots aquests motius la valoració dels primers mesos de funcionament de l’Estació Nàutica és molt positiva. El model de l’EN, basat en la sostenibilitat, el suport a la comercialització de les empreses i les noves tecnologies de la informació, es consolida i ha estat motiu de visita per part d’altres estacions embrionàries, com és el cas de la visita d’una representació de la nova Estació de la Badia de Cadis, que va visitar-nos el passat mes de juny per conèixer el nostre model de funcionament i responsabilitat ambiental.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada